Åter tillbaka till Jobbet.

Jobbet med stora J:et. Jobb, vad innebär det egentligen? Ett ställe där man trivs och skapar kontakter? Innebär det pengar? Kanske vänner? Stress? Fikapauser? Hög ljudvolym?
Min vän fick en lägenhet i falkenberg, precis mitt i staden. Han har ett jobb, han lägger ner rör i marken och anlägger då och då vägar. En Anläggare.
Han har ett viktigt jobb, ett jobb som vårat samhälle definitivt inte hade klarat sig utan. Vägar, vem hade klarat sig utan vägar? Eller rör i marken, som vatten och el? Inte en jävel. Okej nån vilsen jävel, men du vet.
Jag däremot, jag jobbar på Gekås. Gekås Ullared. Gekås Ullared AB. Göran Karlssons arv till världen. Tack som fan.
Nej men don't get me wrong, jag har hellre ETT jobb än INGET jobb. Det är pengar, och några fikapauser. Och hög ljudvolym, och stress. Och vänner. Trivsel? Njae, inte så värst. Sådär.
Jag antar att ens jobb är som ens liv. Det GÅR uppåt och neråt, det enda du kan göra är att anpassa dig. Och hålla dig ovanför vattenytan och fortsätta andas. För gör du det, så kommer du förr eller senare finna torra land.
Väl talat, GOD BLESS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0